Noorwegenvissers gearriveerd - Reisverslag uit Lyngseidet, Noorwegen van Mario Vissenbergh - WaarBenJij.nu Noorwegenvissers gearriveerd - Reisverslag uit Lyngseidet, Noorwegen van Mario Vissenbergh - WaarBenJij.nu

Noorwegenvissers gearriveerd

Door: Mario

Blijf op de hoogte en volg Mario

24 Juni 2014 | Noorwegen, Lyngseidet

Goeiemiddag Noorwegenvolgers!

Aangekomen hier in Lyngseidet zo rond 11.30u en hier opt appartement al helemaal geinstalleerd.
Vanmorgen opgestaan om 4.00u voor het laatste gedeelte van de trip. Een goeie 200km naar het winkeltje waar we een half uurtje moesten wachten voor opening, dus eerst auto getankt en de laatste boterhammmen met spek en ei van die van ons opgegeten. Om 7.45u ging dan het winkeltje open waar we weer leuke verassingen kochten voor onze families. Rond 8.30u het laatste stukje aangevat zodat we hier rond 11.30u waren en zoals gezegd zat het venijn in de staart. Probleemloos de Noorse grens over maar op zo'n 30km van de fjord was de weg afgesloten voor werken. Een grote deel van de weg is er in het ravijn gevallen waardoor er over een lengte van 7km een hele nieuwe weg moet worden aangelegd. Dus een half uur wachten voor het beurtelings verkeer. Geen man overboord, we hebben tijd tot vanavond want om 19.00u willen we vertrekken voor onze eerste vissessie.
De accomodatie ziet er weer prachtig uit. Stein-Eric blijft ons verrassen, de pub is prachtig en bijna klaar, de conferenceroom, de sauna, de extra wc's beneden en de nieuwe fileer ruimte zijn prachtig. Foto's volgen.
Het weer hier is frisjes een graadje of 9 bij een briesje en zonnig. Het voorjaar was hier zeer koud met nog veel sneeuw in de bergen hier en zelfs nog verse sneeuw van de laatste dagen. We zullen zien wat het gaat geven wat de visvangst betreft want de jaren met koud weer waren telkens mager voor ons. Een kijkje in de fileer ruimte was al hoopgevend met veel Zeewolflijken en een gefileerde kabeljauw van een kilo of 20. Nu eerst de visspullen in orde maken en dan straks de eerste poging in het fjord. Het volgende bericht wordt er eentje met vis normaal. Tot gauw!

• 24 Juni 2014 - 14:25

Walter:

Mannen van de weg,

Gelukkig weer veilig aangekomen in de vertrouwde omgeving. Als ik het zo lees zul je volgende keer in pak en plastron aan moeten komen. (confrence room, bar, sauna,) Het enige wat ik nog mis zijn vrouwen daar hoor ik niets over. Maar goed, de hengels staan al te bibberen, de motor staat al warm te draaien, al het plastic zit al aan de haken, nog even wat eten................en naar het trapje :) Voor vanacht een goede vangst en ben benieuwd naar de eerste resultaten.

Gr
    Zeewalm

• 24 Juni 2014 - 14:39

Anja Van Lief:

Wat een voorspoedige reis, op het laatste stukje na dan. Ben nu weer gerust nu jullie de auto hebben geparkeerd voor meer dan een week.
    Fijn dat alles zo mooi geworden is en dat de eerste blikken in de fileerruimte zo hoopgevend is.
    Veel plezier vanavond bij de eerste vistrip en ben benieuwd naar de vangsten!
    Lief, in gedachten ben ik weer op onze trouwdag, ben nog altijd zo blij dat jij toen mijn man geworden bent! xx

• 24 Juni 2014 - 15:41

Marian:

Hoi Mannen, Gelukkig zijn jullie weer heel huids aangekomen wat een geruststelling..Fijn om dat elke keer weer te kunnen lezen, altijd spannend zo'n lange reis..Veel plezier vanavond met de visvangst, ik hoop dat het goed gaat lukken. Jozef en Anja gefeliciteerd met jullie trouwdag.. gr Marian

• 24 Juni 2014 - 16:10

Bianca B.:

Dat verblijf lijkt wel een luxe-resort ! Goed uitrusten mannen en dan een hele goeie vangst gewenst ! Ben benieuwd naar de foto's die vast nog komen. En Jozef en Anja, nog een fijne huwlijksverjaardag !!!
    Groetjes, Bi van Danny

• 24 Juni 2014 - 16:57

Harry:

Hoi Mario en Jozef, goed dat jullie veilig zijn aangekomen.Jozef al is de afstand groot maar gefeliciteerd met je huwelijksdag.En zeker vandaag moet dat dan toch een mooie visvangst met mee brengen.

Vang ze, we horen erwel van!,

Harry Haak

• 24 Juni 2014 - 19:36

Harry Nieland:

Ziet er voor wat de vangst betreft zeer belovend uit

• 24 Juni 2014 - 20:11

Myriam:

Laat die vis maar komen schatteke! Ik ben net klaar met de diepvriezer uit te wassen.
    Blij dat jullie weeral veilig aangekomen zijn. Veel plezier en goed vangen he!
    Hele dikke kussen vanuit Essen,
    Die van ons.xxx

• 25 Juni 2014 - 07:58

Bianca Van Harry Haak:

Gelukkig goed aangekomen, leuke foto's wat een mooie omgeving. Succes met het vissen.