Noorwegenvissers helemaal klaar! - Reisverslag uit Wildert, België van Mario Vissenbergh - WaarBenJij.nu Noorwegenvissers helemaal klaar! - Reisverslag uit Wildert, België van Mario Vissenbergh - WaarBenJij.nu

Noorwegenvissers helemaal klaar!

Door: Mario

Blijf op de hoogte en volg Mario

20 Juni 2014 | België, Wildert

Essen, 20 juni.

Beste Noorwegenvolgers,
Tijd om onze blog op gang te trekken want overmorgen is het zo ver, eindelijk vertrekken we! Of we zin hebben? Natuurlijk staan we te popelen om te gaan! Zondag is de langverwachte dag aangebroken om weer naar onze vaste vislocatie in Noorwegen te trekken.

Terwijl hier de zomer een beetje gas terugneemt kunnen we ginder eerder over winterweer spreken, koud, nachtvorst en soms smeltende sneeuw! Het zal dus even aanpassen zijn als we daar aankomen want winter zijn we hier al een tijdje niet meer gewoon! We weten waar we ons dus aan mogen verwachten ginder al wordt de soep nooit zo heet (koud dus) gegeten als ze wordt opgediend! Na de koude winterse dagen zou het volgende week terug naar de 10 graden en meer gaan met droog weer. Daar zijn we al meer dan tevreden mee, al was het daar enkele weken geleden nog volop zomers.

Qua vangstberichten is het koffiedik kijken want nog geen berichten gelezen over Lyngseidet. Dat kan betekenen dat er nog niet veel gevangen is of dat er zo veel gevangen wordt dat er geen tijd is om er over te berichten! Met onze positieve ingesteldheid gaan we er van uit dat het het laatste wel zal zijn.

Laatste dagen en weken staan begrijpelijk volledig in het teken van de voetbalgekte en hopelijk houd dit nog een tijdje aan zodat we bij onze terugkomst nog iets kunnen meepikken. We zullen ginder natuurlijk ook wel enkele interessante wedstrijden volgen en de overwinningen van de Lage landen meevieren met jullie. Zondag zal de wedstrijd van Belgie tegen Rusland gevolgd worden in de auto in Duitsland of op de boot richting Denemarken. Bij een overwinning zullen wij dan de enige nuchtere landgenoten zijn.

Vandaag een dagje eerder dan normaal de auto reeds geladen omdat ik morgen naar de trouw van mijn schoonbroer (zwager) moet, waar ik het wel rustig aan zal moeten doen. Want met meer dan 3000km voor de boeg wil je niet met een houten kop vertrekken! Al zou Jozef er niet mee zitten om de eerste 2000km voor zijn rekening te nemen. Veilig en relatief uitgerust ginder aankomen is de bedoeling dus gaan we een goeie 500km voor aankomst een aantal uren slapen op hotel zodat we fris en monter onze visvakantie kunnen aanvatten.

Tot zondag voor het volgende bericht!
Uw verslaggever, Mario

• 20 Juni 2014 - 21:02

Bianca Wolst:

Een hele goed reis alvast, en pas goed op jullie zelf, en dat jullie maar vele en grote vissen mogen vangen.

• 20 Juni 2014 - 21:54

Nancy:

Als trouwe fan kijk ik al uit naar de reisverslagen! Geniet ervan!!!

• 21 Juni 2014 - 02:30

Nancy & Co:

Doet dat goed hé broereke ! Geniet ervan en vele lekkere visjes meebrengen !

• 21 Juni 2014 - 06:42

Myriam:

Die voetbalgekte is niets vergeleken met de visgekte hier in huis! En dat is niet alleen hier het geval, had ik zo de indruk gisteren, toen ze de auto aan het laden waren!
    Maar ja...het is weer zo ver...onze mannen vertrekken bijna! Een goede reis en veel plezier!
    En het trouwfeest van onze Ronny zal het enige in jou leven zijn waar jij nuchter naar huis gaat! Ook een primeur...denk je niet?? XXX

• 21 Juni 2014 - 18:05

Pa,ma Van Jozef:

Een goede reis en een dikke visvangst.

• 21 Juni 2014 - 19:43

Wim En Jos:

Een goede reis en veel visplezier gewenst. Dat het een spannende strijd mag worden en de armen beproefd mogen worden van het vis takelen.

• 22 Juni 2014 - 10:08

Harry:

Hoi mannen, een goede reis en veel vis plezier.

• 22 Juni 2014 - 13:42

Harry Nieland:

Goede reis en veilig aankomen

• 22 Juni 2014 - 23:20

Marian:

Het ziet er weer allemaal heel goed voorbereid uit, netjes gepakt.
    Ook weer dit jaar prachtige truien geregeld. een hele Goede Reis gewenst..

Tags: Fleezen