Nog 10 weken.... - Reisverslag uit Essen, België van Mario Vissenbergh - WaarBenJij.nu Nog 10 weken.... - Reisverslag uit Essen, België van Mario Vissenbergh - WaarBenJij.nu

Nog 10 weken....

Door: Mario

Blijf op de hoogte en volg Mario

11 April 2014 | België, Essen

Essen, 11 april. Nog 72 dagen en dan is het zo ver. Rusland-Belgie zal je denken! Klopt, maar wat veel belangrijker is , dat we weer vertrekken naar Noorwegen om daar een week te vissen in het Lyngenfjord. Nu het weer stilaan beter en beter wordt ,krijgen we met de dag meer zin om terug naar het Noorden te trekken.
De gelukkigen zijn net als vorig jaar Jozef en Mario, de enigen die waarschijnlijk gek genoeg zijn om iedere keer de rit van meer dan 3000km willen afmalen.
De locatie is uiteraard dezelfde als de voorbije 7 jaar. Toen we vorig jaar de eerste dagen niet veel gevangen kregen begonnen we stilaan uit te kijken naar andere oorden. Qua accomodatie, bootjes en locatie konden we ons niet veel verbeteren en toen we de laatste dagen onze manier van vissen wijzigden bleek dat de vis er wel degelijk zat, dus waarom niet terug gaan dan en voortgaan op ons elan! Dat gaan we in elk geval proberen en zo niet zal er veel plezier gemaakt worden. We hebben in elk geval het pachtige Noorse landschap en als de vangst of het weer niet mee wil kunnen we het WK nog altijd meepikken. Als we na 2 matchen natuurlijk nog niet uitgeschakeld zijn!
De komende 10 weken zullen we nog druk in de weer zijn om alles tot in de puntjes voor te bereiden, we laten niets aan het toeval over! Binnen enkele weken staat ons jaarlijks bezoek aan Havfiske in Enschede op het programma http://www.havfiske.nl/. De speciaalzaak en een must voor de Noorwegen-Ijsland visser waar Eddy Mares steeds klaar staat met zijn deskundige uitleg en natuurlijk koffie! Vanaf dan begint de Noorwegenkoorts danig toe te nemen en wordt er niet meer in dagen of weken maar in uren afgeteld! Tot dan.
Hier alvast enkele foto’s van vorig jaar als warming up!

Tot binnenkort

• 12 April 2014 - 01:17

Jozef De Andere Helft:

Het is zeker dat het begint te korten
    De spullen en visgerij hebben de tafel
    Al 2 keer aangeraakt en de voorpret is
    ongelofelijk. Naar onze vriend Eddy
    Die afspraak staat. En plezier gaan we
    daar zeker maken en de visvangst
    Zal niet slecht zijn. We hebben der zin in

• 13 April 2014 - 07:30

Myriam:

Ja hoor, de Noorwegenkoorts begint hier al serieus te stijgen bij mijn ventje! En bij Jizef ook naar het schijnt, want die had zijn visgerief nog vroeger boven gehaald dan Mario! Wel leutig om te zien hoe twee volwassen mannen zich net gedragen als kinderen , de avond voor Sinterklaas komt! Het aftellen is begonnen...

• 13 April 2014 - 07:36

Myriam:

Dat moest dus Jozef zijn natuurlijk ! Kan gebeuren na een nachtshift te hebben gewerkt he...

• 13 April 2014 - 15:18

Walter:

Waverunners,
    Al ga ik niet mee, ik zit nu alweer te wachten op de volgende update. Ik ken jullie gevoel maar zal het vanaf de computer moeten mee maken.En sinterklaas bestaat niet maar jullie voor genomen reis gaat er rap aan komen. Alvast veel suc6 gewenst.

Zeewalm Walter